Wednesday, March 21, 2012

rEzEki bErganda² yang kEdua =(^_^)= TERBUKTILAH

saLam~ mlm khamis
yey akhirnya blog diupdet juga dh berminggu tak kemas, bersemak!! hurmmm~ banyak story nak morry²  nih fistly nak say THANK YOU to my hubby coz terbuka hati nak belikan i Ipad2 ekekek *hug ketat²* okey ade udang disebaik mee upenye die juga nak tuka BB Curve9300 die kpd Torch9810 haiyakk ok lah tue sama seri x der gaduh² tapi dalam hati die mahu TV puler..aisyhh udah lebih nie?!! pas tu en.somi pun sibuk laa nak repair cpu la nak upgrade laptop la nak tambah itu nak tambah ini...haiyaa semua-nyE pasal GADGET ta abis2. kamera dslr die pun dah upgrade jugak dari d90 ke d300s ish².

secondly sejak menjak nie lil aqiL sangat lah susah nak berenggang....berkepit saja kerjanya...pantang pick up die blk dari nursery mesti mahu candu nya dahulu...ekikiki tak sempat sampai ke rumah asikk laa suuh bkak/kak - nakk² hee comey...yg x comey nye sampai ibu nk g toilet pn x sempat kne tungu die tido br ley gerak!!klu tak nangis laa die macam kne pukul, padahal kejap jer kot ibu membuang....Malam² pun sama asal die tersedar yg ibu x der kat sebelah punya lah mencebik² nangis² *aqiL²* sabor jer laa ayahnye~  Akhirnya aqiL demam ibu pun demam tak cukup rehat..hahaha tapi skrang dua² pun dh okey....

next :- sejak menjak nie juger lepas jer ibu baik demam huuu sangat lar mengidam macam² and sekali skala mabuk² muntah jeng-jeng-jeng SO macam dah dapat hidu pregnent ker??!! YE!! upenya dh masuk 2 bln i tak period..hahaha padan laa, my liL AqiL ngamok² sakan dh dapat hidu dulu rupenya!!! Untuk mengkonformkannye *panjangnyelah* haha aku pun wat laa own test dlu kt umah~ result die?? jeng-jeng-jeng ye + POSITIF!!! murah rezeki ku *aminnn* TAPI² betul ker aku pregnent?!! padahal mase umo aqil 9bulan aku baru start piyed balik..(",) hurmm.... SO untuk kepastian aku buat laa 1st scan kt klinik famili jer.....ape yg aku nampak. ape yang aku NAMPAK my baby dah ader heartbeat!!! uooh uooh sungguh teruja.... Maka konfom laa aku pregnent kali ke-DUA!! mengikut kiraan scan tuu janin dh berusia 8minggu 4hari *dua bulan sudah* makna-nyE due date ku Oktober 13, 2012 dan terbuktilah my liL AqiL akan jadi abang long aqiL. ^_^


akhirnya aku bole wat kesimpulan firstly maybe aqiL nangis2 ngamok2 sebab die rase dah x besh bf ye laa kan hormon ku dh x stabil or tak pun die x puas nyusu coz susu ak merundum??!!MAYBE secondly macam dapat disimpulkan bahwa new baby nie mengidamkan GADGET ajer...ishishish ingatkn aku jer yg pasan, upenye en.somi pun prasan sama....huhu lepas dh dpt sume2 tue baru lar teringin nafsu makan....asik laa nak makan macam2 aku nie, hehehe nanti aku share sebahagian keinginan makannan yg aku nak..haha..


lastly, dalam2 kegembiraan bertambah2 tuu ader pulak SEDIH nye..huhu sbb after scan the new baby citer laa kt doc tu yg aqiL still bf malam....but doc tuu advance suuh STOP kan!!!haiyaak macam maner laa aku nk bwat, aqiL konform x redi lagi ak pun same laa dah niat nak bf aqiL sampi umo atleast 2 thn huhu...en.somi juger tak support aku still nk bg aqiL bf lg, macam maner yer??!! sian pulak kat aqiL huhu sian jugak kt new baby coz aku penah dgr laa klu kita menyusu dan mengandung baby yg dlm perut tuu x cukup zat nanti...huhuhuhu :( ade sesape leh advance lebih tak??!! HELP2  tak pe lepas nie aku akan rajin mengugel incik gugel!!!


: my own test

: the 1st pic adik aqiL (:











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnuff~

Doa untuk anak-anak ibu AQIL HAKEEM, ARIQ ARYAN

"Ya Allah , jadikanlah Nama AQIL HAKEEM dan ARIQ ARYAN ini berkat baginya, dan jadikanlah taat kepada Engkau pekerjaannya dan barang yang engkau redhai menjadi cita-citanya. Menuntut ilmuMu menjadi perjuangannya dan akhirilah hidupnya dengan amalan soleh. Ya Allah, panjangkanlah umurnya dalam ketaatan kepada Engkau dan kepada RasulMu. Jadikanlah badannya dalam keadaan sihat afiat serta sejahtera. Ya Allah, jadikanlah dia pemimpin di waktu besarnya dan tetapkanlah imannya seperti iman para Nabi-NabiMu hingga ke hari kiamat. Ya Allah berilah rezeki yang halal lagi baik. Dan dekatkanlah dia dengan perkara-perkara yang baik dan jauhkanlah dia dari perkara-perkara yang buruk lagi jahat dengan kemurahanMu wahai Yang Maha Pemurah lagi Mengasihani." Amin...

Doa untuk anak ibu dalam perut BABY

"Ya Allah, periharalah anakku selama ia berada di dalam perutku dan sihatkanlah dia. Engkaulah yang menyembuhkan, tiada penyembuhan lain selain daripada penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meniggalkan penyakit.
Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan RasulMu.
Ya allah, jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai serta alim dan beramal.
Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan Hadith dengan berkat Nabi Muhammad SAW dan segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam." Amin...