Tuesday, March 11, 2014

Perasan 8thn Lebih muda hahar…

Alkisahnye sembang pagi di gerai nasik lemok!!

Penjual : Hai dik. Sorg2 hari ini? Biasa berdua.. 
Pembeli : Yela kak sorg jer..

Penjual : Eh! Akk nk tyn sket ~ adk sampai ke bwk kete tu? *sambil tunjuk kereta* Klu akk x sampai kaki pendek (hihi *sambil gelak2*)
Pembeli : Eh!.. sampai la kak *dalam hati~ laa klu tak sampai mcm mna kete tu gerak? Akk nih~*

Penjual : Umo brape dik?
Pembeli : 27 je kak… anak 2 :) *sambil senyum*

Penjual : Eh! LA YEKE!! Ingat kn akk baru lepas SPM umo “19” mcm tu (hihi *sambil gelak2 lg*) 
Pembeli : hihihi *sambil senyum2* teruja! mudanye aku! :p

Penjual : Biasa dgn laki2 tu suami laa ye? Ingatkan abg~ Nie mesti ank pun comel2 jer…
Pembeli : Ye kak suami sy *sambil tunjuk kt akk tu wallpaper hp ada gamba ank2* :) 

Penjual : hurm..mm mmg comel tak sangka mcm tak pecaya jer… *sambil gelak2 lg* Ni sambil hulur nasik lemak terima kasih dik… akk jual
Pembeli : Pas tu baya~ ok kak terima kasih yer sy beli… *Terima Kasih kak bg karipap lg ni!* (haha *dlm kete mkn karipap senyum2 sampai opis*)

moral of the story - upenye aku masih muda...

p/s - mmg ramai yg kate begitu ngee~ :p
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnuff~

Doa untuk anak-anak ibu AQIL HAKEEM, ARIQ ARYAN

"Ya Allah , jadikanlah Nama AQIL HAKEEM dan ARIQ ARYAN ini berkat baginya, dan jadikanlah taat kepada Engkau pekerjaannya dan barang yang engkau redhai menjadi cita-citanya. Menuntut ilmuMu menjadi perjuangannya dan akhirilah hidupnya dengan amalan soleh. Ya Allah, panjangkanlah umurnya dalam ketaatan kepada Engkau dan kepada RasulMu. Jadikanlah badannya dalam keadaan sihat afiat serta sejahtera. Ya Allah, jadikanlah dia pemimpin di waktu besarnya dan tetapkanlah imannya seperti iman para Nabi-NabiMu hingga ke hari kiamat. Ya Allah berilah rezeki yang halal lagi baik. Dan dekatkanlah dia dengan perkara-perkara yang baik dan jauhkanlah dia dari perkara-perkara yang buruk lagi jahat dengan kemurahanMu wahai Yang Maha Pemurah lagi Mengasihani." Amin...

Doa untuk anak ibu dalam perut BABY

"Ya Allah, periharalah anakku selama ia berada di dalam perutku dan sihatkanlah dia. Engkaulah yang menyembuhkan, tiada penyembuhan lain selain daripada penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meniggalkan penyakit.
Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan RasulMu.
Ya allah, jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai serta alim dan beramal.
Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan Hadith dengan berkat Nabi Muhammad SAW dan segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam." Amin...